Mitkä suomalaiset sivustot keräsivät eniten orgaanista eli maksutonta hakukoneliikennettä heinäkuussa 2016? Järjestimme sivustot liikennemäärien mukaan, katso tulokset alta!

Suomen lista koostettiin niin, että alkuperäiseltä listalta poistettiin suuret kansainväliset sivustot, kuten Facebook ja Google, jotka ovat aina mukana listalla. Maksuton hakukoneliikenne on laskettu sen mukaan kuinka paljon sivustolla oli liikennettä ja kuinka hyvin sivuston avainsanat sijoittuivat orgaanisissa hakutuloksissa.

 

voittajat haviajat

Nämä sivustot keräsivät eniten ja vähiten maksutonta hakukoneliikennettä heinäkuussa 2016

Nämä sivustot olivat voittajia Googlessa heinäkuussa 2016

 

lataayoutube.com
netti-tv.net
lexitec.fi
iltasanomat.fi
huuto.net
welho.com
faces.fi
kotikokki.net
oikotie.fi
sanakirja.org

 

Listalla on mukana monia eri alojen sivustoja. Mukana on kaksikin sanakirja-sivustoa: lexitec.fi ja sanakirja.org. Media-alan sivustoja löytyy vain yksi, iltasanomat.fi, ja hieman yllättäin matkailualan sivustoja ei ole listalla yhtään. Listalta ei myöskään löydy yhtään nettikauppaa.  

Verrattuna edelliseen analyysiin toukokuun voittajista ja häviäjistä, voidaan todeta, että  lexitec.fi oli voittajalistalla myös silloin.  

 

Näillä sivustoilla oli vähiten hakukoneliikennettä heinäkuussa 2016

 

digitoday.fi
oph.fi
keltainenporssi.fi
katsomo.fi
suomienglantisanakirja.fi
anttila.com
valuuttamuunnin.com
mol.fi
foreca.fi
yle.fi

 

Voittaja- ja häviäjälistat muistuttavat toisiaan. Myös häviäjälistalla on sivustoja media-alalta, kuten listan kärjessä oleva digitoday.fi ja sijalla 10 oleva yle.fi. Häviäjälistalla on myös nettikauppa, joka ei ole enää toiminnassa (anttila.com). Keltainenporssi.fi on uudelleenohjattu osoitteeseen huuto.fi, joten siksi sen kävijämäärä on laskenut. Samasta syystä listalla on mol.fi, joka on ohjattu te-keskus.fi -sivustolle.

Toukokuun analyysiin verrattaessa huomaa, että kaksi sivustoa ovat edelleen häviäjälistalla: suomienglantisanakirja.fi ja foreca.fi. Uutissivustojen hakukoneliikenne vaihtelee usein molempiin suuntiin suuren sisällön takia, minkä vuoksi niiden sijainti listalla voi muuttua nopeastikin ja niitä löytyy yleensä molemmilta listoilta.

Tiivistettynä voidaan todeta, että molemmilta listoilta löytyy media- ja sanakirja-sivustoja, ja että molemmissa on myös havaittavia muutoksia. Ohjeelliset kävijämäärät eroavat kymmenillä tuhansilla molemmilla listoilla. Hakukoneliikenteen muutosten aiheuttajat voivat johtua esimerkiksi PR-toimenpiteistä tai Googlen indeksointi on saattanut hankaloitua esimerkiksi metakuvausten puuttumisen takia.

Teemme joka kuukausi analyysin myös suomalaisista sivuista, jotka käyttävät eniten resursseja AdWords-mainontaan. Jos verrataan maksuttoman hakukoneliikenteen voittajien listaa heinäkuun Suomen suurimpiin AdWords-mainostajien listaan voidaan todeta,  että huuto.net ja oikotie.fi löytyvät molemmilta listoilta.  

Lähde: Tiedot tulevat SEMrush-työkalusta, jota päivitetään kuukausittain. SEMrush antaa sivustojen ohjeelliset arvot. SEMrushin listauksesta otettiin mukaan suomalaiset sivut tähän voittaja- ja häviäjälistaan.

 

 

HALUATKO KASVATTAA SIVUSTOSI MAKSUTONTA LIIKENNETTÄ JA MYYNTIÄ HAKUKONEOPTIMOINNILLA? OTA YHTEYTTÄ!

Olemme auttaneet useita asiakkaitamme kasvattamaan hakukonenäkyvyyttä, lisäämään myyntiä ja saamaan liidejä verkosta hakukoneoptimoinnilla. Kokoamme SEO-palvelupaketin aina asiakkaan tarpeiden mukaan ja tavoitteenamme on mitattava tulosten parantaminen.

Tutustu Generon SEO-palveluihin!

Kirjoittaja

nine

nine

HYÖDYNNÄ ASIANTUNTIJOIDEMME VINKIT!

Miten parantaa verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa?
Entä miten verkkosivulle vaivalla hankituista kävijöistä saadaan maksavia asiakkaita?

Pysy ajan tasalla digimaailman tuoreimmista käänteistä ja palauta tärkeitä perusasioita mieleesi tilaamalla ajankohtaisten blogikirjoitustemme tiivistelmät kätevästi suoraan sähköpostiisi.