Smarketingin avulla voit kasvattaa yrityksesi vuosittaista liikevaihtoa 20 prosentilla ja kasvaa myös 32 prosenttia nopeammin.

Aberdeen Group julkaisi vuonna 2016 tutkimuksen, jossa kerrottiin, että sellaiset organisaatiot, jotka ovat optimoineet myyntinsä ja markkinointinsa yhteistyön, kasvattivat vuosittaista liikevaihtoaan 20 prosentilla, ja kasvoivat myös 32 prosenttia nopeammin.

Genero järjestää 6.9.2017 tilaisuuden Vaasan Domus Bothnicassa yhdessä A-zetan kanssa, jossa kerrotaan lisää smarketingista. Autamme yritysjohtajia generoimaan lisää liidejä ja kasvattamaan yrityksensä tuottavuutta. Skrollaa alas ja lue lisää, tai ilmoittaudu heti mukaan tästä:

 

Yritysjohtaja: Ilmoittaudu heti mukaan!

 

Mikä smarketing?

Smarketing tulee sanoista sales ja marketing. Smarketing liittyy yrityksen myynti- ja markkinointitoimintojen yhdistämiseen, jotta tiimit työskentelisivät tehokkaammin kohti yhteisiä tavoitetta.

 

smarketing

 

Smarketing on kuin kahdesta osasta koostuva tunneli. Markkinointi on yhdessä osassa ja myynti toisessa. Smarketing hitsaa tunnelin molemmat osat yhteen. Näin tunnelin sisus ei valu hukkaan, vaan virtaa tasaisesti yhden osan kautta toiseen.

Liidit matkaavat epämukavasti markkinoinnin kautta kohti myyntiä. Riskinä on, että liidit ”vuotavat pois tunnelista” eli kadottavat kiinnostuksensa, hermostuvat tai eksyvät. Tämän haastavan siirtymän takia monet yritykset menettävät rahaa, joskus jopa tietämättään.

Myynnin ja markkinoinnin taitoskohdassa ilmenevät ongelmat, voivat liittyä esimerkiksi siihen, etteivät tiimit keskustele toistensa kanssa: markkinointi hoitaa vain oman osuutensa ja myynti omansa. Toinen yleinen ongelma liittyy siihen, että markkinointi generoi huonolaatuisia liidejä, toisin sanoen markkinointi tuottaa laadun sijaan määrää, eli sellaisia liidejä, jotka eivät johda myyntiin.

Tällaiset liidien katoamiseen liittyvät ongelmat voidaan välttää yhdistämällä tiimit. Smarketingissa tiimit työskentelevät tiiviisti toistensa kanssa – markkinointitiimi generoi liidejä, jotka myyntitiimi sitten muuntaa myynniksi.

 

Smarketing-2017-fi

 

Miten smarketing implementoidaan?

Miten myynti ja markkinointi saadaan työskentelemään kohti yhteisiä tavoitteita ja työstämään prosesseja, joilla päästään tavoitteisiin? Tämä saattaa kuulostaa helpolta, ja moni luuleekin, että pelkän kommunikaation lisääminen auttaa.

Vaikka viestintä on aina hyväksi, ja ensimmäinen askel kehitysprosessissa, on smarketing kuitenkin myös paljon muuta. Jokaisen rooli tulee määrittää, otetaan yhdessä käyttöön uusia CRM-, viestintä- sekä CMS-työkaluja, ja kehitetään prosesseja, jotka auttavat kaikkia tekemään parempaa työtä yhdessä.

 

Haluatko tietää smarketingista lisää? Mietitkö, miten smarketing implementoidaan yritykseesi?

Genero ja A-zeta järjestävät puolen päivän mittaisen tilaisuuden, jossa autamme yritysjohtajia generoimaan lisää liidejä ja kasvattamaan yrityksensä tuottavuutta.

Avaamme smarketingin saloja, ja annamme käytännöllisiä ohjeita siihen, miten implementoit smarketingin oikeasti omaan yritykseesi. Esitämme tilastoja ja esimerkkejä oikeasta elämästä. Jaamme tietoa, miten generoit lisää liidejä, ja miten liidit muutetaan tyytyväisiksi asiakkaiksi.

Mikä? Smarketing Event 2017

  • Luennot:
    • Why your marketing and sales team needs to be aligned?
    • How to build a big pipeline of quality leads
    • How to organize an efficient and result-driven sales team
    • Discover your obstacles, change your way of thinking and boost your sales dramatically

Koska? Keskiviikkona 6.9.2017, klo. 8.00–13.00

Missä? Domus Bothnica: Wärtsilä-sali / Yliopistonranta 5 / Vaasa

Miten? Lue lisää ja ilmoittaudu tilaisuuten: 

 

Yritysjohtaja: Ilmoittaudu heti mukaan!

 


 

Sanasto

Smarketing: sales + marketing

Liidi: potentiaalinen asiakas

CRM: Customer Relationship Management tarkoittaa asiakassuhteiden hoitamista. CRMn perusajatuksena on, että asiakkaita kohdellaan niin hyvin että he tulevat takaisin, ja ehkäpä kertovatkin vielä muille kokemuksistaan yrityksesi kanssa. CRM voi viitata myös työkaluun, jolla asiakassuhteita hoidetaan.

CMS: Content Management System eli sisällönhallintajärjestelmä, jolla voidaan julkaista sisältöä netissä.

 

Lähteet / Lue lisää

Aberdeen Group. Ostrow, Peter. 2016, Marketing / Sales alignment 2016: Who is agile enough to win?

Hutchinson, Ian. What is Smarketing and How Can I Smarket Effectively? 

Kusinitz, Sam. 2014, päivitetty elokuu 2017, The Definition of Smarketing [In Under 100 Words]

Slone, Josh. What is Smarketing (Sales + Marketing)?

 

Kirjoittaja

Alexandra Westerback

Alexandra Westerback

Graafinen Suunnittelija ja Copywriter. Medianomi (AMK) suuntauksella Online Media and Art Direction. Rakastaa taidetta ja musiikkia, lukeminen ja kirjoittaminen. Rentouttuu hyvän kirjan ja teekupillisen kera.

HYÖDYNNÄ ASIANTUNTIJOIDEMME VINKIT!

Miten parantaa verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa?
Entä miten verkkosivulle vaivalla hankituista kävijöistä saadaan maksavia asiakkaita?

Pysy ajan tasalla digimaailman tuoreimmista käänteistä ja palauta tärkeitä perusasioita mieleesi tilaamalla ajankohtaisten blogikirjoitustemme tiivistelmät kätevästi suoraan sähköpostiisi.