B2B-liidien generoinnin aloittaminen on haasteellista, koska tarjolla on lukuisia vaihtoehtoja, kuten yrityksille suunnattuja analyytikkatyökaluja ja järeitä markkinoinnin automaatiojärjestelmiä. Oikean työkalun valinta on usein vaikeaa kun ei ole varmuutta siitä mihin kannattaisi panostaa. Siksi käykin helposti niin, ettei asialle tule tehtyä oikeastaan yhtään mitään.

 

Leadfeeder listaa B2B-liidit ja kontaktit selkeästi

Mikäli yrityksesi keskittyy B2B-myyntiin ja käytät pääasiallisesti nettisivujasi liidien generointiin, niin suosittelemme testaamaan uutta suomalaista työkalua, joka hyödyntää Google Analytics dataa. Työkalu on nimeltään Leadfeeder ja otimme sen testikäyttöön löydettyämme yrityksen Slush Top 100 -listalta aiemmin tänä vuonna. Jos käytössäsi ei ole tällä hetkellä mitään B2B-liidien generointiin tarkoitettua työkalua ja harkitset sellaisen käyttöönottoa, niin kannattaa testata tätä vaihtoehtoa. Jos yritykselläsi on jo käytössä jokin ammattimainen B2B-markkinoinnin automaatiojärjestelmä, niin tämä työkalu ei ole teitä varten. Sen sijaan Leadfeeder sopii erinomaisesti esimerkiksi pienemmille yrityksille, jotka haluavat saada enemmän tietoa nettisivujensa yrityskävijöistä.Leedfeederistä on saatavilla ilmainen Lite-versio ja Leadfeeder Premiumin hinta on edullisimmillaan 59 $ kuukaudessa. Premium-versiota voi kokeilla ilmaiseksi kuukauden ajan myös ilman luottokorttitietojen lisäämistä.

 

Näin Leadfeeder toimii

 

lead feeder näkymä

Leadfeederin b2b-liidit listana.

 

  1. Kirjaudu sisään ja yhdistä sen jälkeen Leadfeeder Google Analytics -tilisi kanssa. Tähän menee aikaa noin 5 minuuttia.
  2. Seuraavaksi Leadfeeder listaa kaikki nettisivuillasi käyneet yritykset. Napsauta yhtä niistä niin näet mistä yrityskävijä tuli sivuillesi, mitä sivuja hän katseli (vinkkinä vielä, että omien sivujesi selkeät url:t helpottavat katselua huomattavasti), kuinka kauan kävijä viipyi sivustollasi, ja miltä sivulta hän poistui (tämä vain Premium-versiossa).
  3. Suurten internet-palveluntarjoajien tuoma liikenne ja spam-liikenne suodattuvat pois, joten suurin osa listalla olevista yrityksistä on sinulle mahdollisia liidejä.
  4. Työkalu hakee listalle myös sivustollasi käyvissä yrityksissä työskenteleviä ihmisiä LinkedInistä ja esittelee heidät sen mukaan, kuinka läheisiä kontakteja siellä olette.
  5. Listasta löytyy myös välilehti, jossa ovat mukana jo kontaktoidut liidit. Näin et vahingossa ota yhteyttä samaan yritykseen montaa kertaa.
  6. Työkalu muistaa myös edellisen sisäänkirjautumispäiväsi. Kun kirjaudut järjestelmään uudelleen se näyttää automaattisesti kaikki löydetyt liidit edellisestä sisäänkirjautumisestasi eteenpäin. Jos siis kirjaudut järjestelmään usein on liidilistasi lyhyempi ja jos kirjaudut harvemmin, niin lista on pidempi, eikä yksikään liidi jää huomaamatta.

 

Kaiken tämän datan saa myös Google Analyticsista suodattamalla pois internet-palveluntarjoajat ja segmentoimalla dataa, mutta tämän työkalun ansiosta sitä vaivaa ei tarvitse nähdä. Avaat vain Leadfeederin ja näet liidit helposti ja selkeästi. Voit tehdä liideille toimenpiteitä, palata jälleen katsomaan listaa muutaman päivän kuluttua ja toistaa tätä säännöllisesti. Yksi Leadfeederin parhaimmista eduista on se, että työkalu hyödyntää Google Analytics dataa eikä vaadi erillisen koodin asentamista sivuillesi. Näin voit selata työkalun avulla myös aiemmin kerätystä datasta generoituja liidejä.

Leadfeederistä löytyy myös paljon epärelevanttia tietoa, kuten kilpailijoita ja oppilaitoksia sekä jonkin verran tunnistamattomia kävijöitä. Silti työkalu on arvokas sen tunnistamien “oikeiden” yritysten takia ja listan läpikäymiseen kannattaa varata siihen tarvittavat 15 minuuttia viikosta.

Olemme testanneet ilmaista ja Premium-versiota nyt muutaman kuukauden ajan ja löytäneet jo joitakin hyviä liidejä yhteydenottoja varten. Hyvien kokemusten perusteella aiomme myös jatkaa viikoittaista liidien seurantaa työkalun avulla.

Tästä pääset kokeilemaan ilmaista Leadfeeder Litea ja maksullisen Leadfeeder Premiumin kokeiluversiota.

 

Mistä liideihin johtavia kävijöitä nettisivuille?

Liidien generointi tarvitsee tuekseen digitaalista markkinointia, joka tuo sivuillesi tuotteistasi ja palveluistasi kiinnostuneita kävijöitä. Nämä relevantit kävijät saapuvat sivuillesi useita kanavia pitkin, kuten tehokkaan ja oikein kohdennetun hakukoneoptimoinnin, hakusanamainonnan, verkkomainonnan, sosiaalisen median ja sisältömarkkinoinnin ansiosta.

Genero on auttanut eri toimialoilla toimivia asiakkaitaan Suomessa ja Ruotsissa jo vuodesta 2009 kasvattamaan näkyvyyttä, lisäämään myyntiä ja saamaan liidejä verkosta digitaalisella markkinoinnilla. Kokoamme palvelupaketin aina asiakkaan tarpeiden mukaan ja tavoitteenamme on mitattava tulosten parantaminen.

Tutustu digitaalisen markkinoinnin palveluvalikoimamme tästä!

 


 

LATAA ILMAINEN SEO-OPAS

Toivoisitko sivustollesi enemmän maksutonta liikennettä ja oikeita liidejä? Kokosimme avuksesi 10 helppoa käytännön SEO-ehdotusta, jotka jokaisella nettisivustolla tulisi olla kunnossa.

LATAA OPAS

 


 

 

Kirjoittaja

Kaisa

Kaisa

HYÖDYNNÄ ASIANTUNTIJOIDEMME VINKIT!

Miten parantaa verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa?
Entä miten verkkosivulle vaivalla hankituista kävijöistä saadaan maksavia asiakkaita?

Pysy ajan tasalla digimaailman tuoreimmista käänteistä ja palauta tärkeitä perusasioita mieleesi tilaamalla ajankohtaisten blogikirjoitustemme tiivistelmät kätevästi suoraan sähköpostiisi.