Mobiilikäytön kasvu tuo uusia mahdollisuuksia mobiilimainontaan. Facebookin uusi mobiilimainos eli Facebook Canvas mahdollistaa sisältömarkkinoinnin tekemisen ja brändin tarinan avaamisen uudella ja mielenkiintoisella tavalla.
Canvasilla on erittäin helppoa luoda koko näytölle aukeava interaktiivinen mobiiliapplikaatio, johon voidaan liittää kuvia, videota, tekstiä ja painikkeita. Mobiiliapplikaatiota voidaan mainostaa tavalliseen tapaan Facebookin mobiilifeedissä.
Canvas-mainoksilla voidaan toteuttaa visuaalisesti upeita ja inspiroivia kampanjoita, joista löytyy esimerkkejä täältä. Käyttäjä voi liikkua mainoksen sisällä, katsoa videoita ja kuvia, zoomata yksityiskohtia ja klikata mainoksen tuotteista suoraan verkkokaupaan. Facebook myös lupaa, että pakkausteknologian ansiosta mobiilimainos latautuu jopa 10 kertaa nopemmin kuin normaali mobiilisivu.
Miten Facebook Canvas-mainoksia tehdään?
Canvas-mainosksen tekemiseen tarvitaan Facebookin Power Editor, jossa mainosta pääsee tekemään valitsemalla uusi mainos ja sieltä Destination -kohdasta Canvas ja +.
Canvas Builderissa voidaan ladata mainokseen kuvia ja videoita sekä järjestää niitä, tekstiä ja painikkeita eri tavoin. Eri komponentteihin voidaan lisätä myös linkkejä.
Canvas-mainosta voi testata tallentamalla mainoksen draftinä ja klikkaamalla Quick Preview -kohdasta puhelimen kuvaa. Builder lähettää puhelimen Facebook-sivulle ilmoituksen ja linkin, jonka kautta pääsee katsomaan mainoksen lopputulosta. Lopullisesti tallennettua Canvas-mainosta ei enää voi muokata uudelleen, mutta samasta mainoksesta voi tehdä uuden version.
Lisätietoja Facebook Canvas -mainonnasta täältä.