Joko yrityksesi kotisivuilta löytyy blogi? Tai mietitkö miksi niin monilla yrityksillä tätä nykyä on oma bloginsa? Aion nyt kertoa muutamia syitä hakukoneoptimoinnin näkökulmasta.
Yritysblogi kasvattaa kävijämäärää
Eikä tuo ole edes yksi viidestä syystä, ainoastaan kova fakta. Ja luulenpa, että haluat kävijöitä sivuillesi? Ja ennen kaikkea ilmaisen ja relevantin liikenteen muodossa. Suosittelen siis jatkamaan lukemista:
1. Yritysblogin avulla saat lisää sisältöä
Sisältö on tärkeää. Joka kerta kun kirjoitat blogipostauksen sivustosi kasvaa. Jokainen lisätty blogipostaus tarkoittaa myös yhtä uniikkia url-osoitetta. Näin ollen ihmiset voivat löytää sivustosi yhä useammilla hakutermeillä.
2. Yritysblogi on paikka, jossa voit kertoa alan trendeistä
Trendeillä tarkoitan tässä asioita, joita toimialallasi tapahtuu. Kaikilla toimialoilla ja markkinoilla on aina jotain uutta meneillään. Ja ihmiset etsivät näitä trendejä, muotivillityksiä, kehityssuuntauksia, mitä ne nyt sitten kulloisellakin alalla ovat. Joten kirjoittamalla ajankohtaisista asioista, varmistat että ihmiset näitä asioita hakiessaan löytävät myös juuri sinun sivustosi.
3. Voit hyödyntää vuodenaikoja ja sesonkeja
Vuodet vierivät nopeasti. Ihmiset hakevat verkossa eri asioita kesällä kuin vaikkapa juuri ennen joulua. Yritysblogin avulla voit sovittaa sisältöä aina kulloiseenkin sesonkiin sopivaksi ja saada täten sesonkiaiheisten hakujen kautta kävijöitä sivuillesi. Esimerkiksi jouluaikaan voit kirjoittaa vaikkapa joululahjaideoista, jouluruokailusta tai jostain muusta joka liittyy luontevasti sekä joulusesonkiin että yritykseesi. Mikäli yritykselläsi ei ole riittävästi resursseja kalliin joulukampanjan toteuttamiseksi, voit tehdä sen helposti blogisi avulla.
4. Nyt sinulla on paikka, jossa vastata asiakkaittesi kysymyksiin
Aina kun asiakas kysyy sinulta jotakin, henkilökohtaisesti tai puhelimitse, sinä mitä todennäköisimmin vastaat ja asiakas on tyytyväinen. Ja mikäli yksi asiakas uskaltautuu kysymään asti, luultavasti vähintään muutamalla muulla on käynyt mielessä juuri samainen kysymys. Ja ihmiset etsivät vastauksia yksinkertaisesti kirjoittamalla kysymyksensä suoraan Googleen. Joten nyt jo luultavasti olet oivaltanut, miksi sinulla on blogissasi tuhannen taalan paikka käsitellä kysymystä ja luonnollisesti myös vastata siihen saman tien. Jatkossa moni kysymyksellä hakua tekevä potentiaalinen asiakas löytää blogisi ja näin ollen myös yrityksesi sivun.
5. Tuoreen sisällön avulla sivustosi saa etuoikeuksia hakukoneissa
Google rakastaa usein päivitettäviä sivustoja. Jos päivität blogisi kerran viikossa, Google tottuu etsimään uutta sisältöä viikottain. Ja tästä hyötyy koko sivustosi, sillä sijoitus hakukoneissa paranee ja tämä tarkoittaa luonnollisesti lisää kävijöitä.