Verkkopalvelun tulisi tuottaa todellista lisäarvoa käyttäjilleen, ja tahkota samalla numeroita yrityksen viivan alle. Verkkopalvelun tulisi olla kuin käyttäjäystävällinen luottokaveri, joka tuntee käyttäjänsä, ja auttaa häntä aina tarpeen tullen eteenpäin kohti ostopäätöstä. Näillä neuvoilla luot yrityksellesi tuloksellisen sekä käyttäjäystävällisen verkkopalvelun. 

Tee uuden verkkopalvelusi sisällöstä toivelista. Etsi sitten oikea kumppani. Yritä, erehdy ja paranna samalla. Muista! Harmillisesti kyllä, verkkopalvelu ei ole koskaan valmis. Hyödynnä jatkossa myös analytiikkaa, niin seuraat verkkopalvelusi toimivuutta ja tuloksellisuutta.

 

Tee TOIVELISTA verkkopalvelusI SISÄLLÖSTÄ

Verkkopalvelun uudistus lähtee liikkeelle jo tarjouspyynnöstä.

Tilannehan on yleensä kutakuinkin seuraava: Tarve verkkopalvelulle on akuutti! Palvelun sisällöstä ja toiminnallisuuksista löytyy liuta hajanaisia ajatuksia ja korkealentoisia ideoita. Mutta, mistä löytyisi se ajatuksia lukeva toimisto, joka muovaisi puolittaiset lauseet valmiiksi ratkaisuksi?

Pysähdy hetkeksi oman tiimisi kanssa miettimään, mitä yrityksesi verkkopalvelussa tulisi olla mukana. Tehkää yhdessä konkreettinen toivomuslista tarjouspyynnön tueksi. Kun toiveet ovat paperilla, toiveisiin on helpompi löytää sopiva vastatarjous.

Huolellisen taustatyön avulla varmistat, että projektin käynnistyessä kaikilla osapuolilla on yhtäläinen käsitys palvelun sisällöstä. Toiveet on myös helppo laittaa tärkeysjärjestykseen, jolloin ideointi ja suunnittelu pohjautuvat yrityksesi todellisiin tarpeisiin.

Huolellisen tarjouspyynnön avulla löydät toteuttajaksesi innostuneen joukon ihmisiä, joilla saattaa olla taipumus ajatustenlukuun, ja asiakkaan odotusten ylittämiseen. Voit lähettää tarjouspyyntösi meille Generolle täältä! ;)

Sopivan yhteistyökumppanin löytyessä, verkkopalvelun kehitys jatkuu yrityksesi ja meidän välisenä vuoropuheluna. Yrityksinä ja erehdyksinä sekä parannuksina. Kehitystyö rullaa eteenpäin aina siihen saakka, kunnes ensimmäinen koekäyttäjä hihkuu riemusta. Sinä voit silloin huokaista helpotuksesta, että onneksi saimme juuri sitä, mitä tarvitsimme, emme vain sitä mitä tilasimme.

 

Verkkopalvelu ei ole koskaan valmis

Loitte sitten yhdessä kanssamme helppokäyttöisen verkkopalvelun. Onneksi olkoon! Voitko nyt jättää palvelun oman onnensa nojaan, ja keskittyä muihin asioihin? Arvaatkin jo varmaan... Vastaus on ei.

Totuus on, että verkkopalvelu ei koskaan ole täysin valmis. Palvelu voi aina olla vieläkin yksinkertaisempi, houkuttelevampi ja tuottavampi. Kehittäminen ei ole aivan yksinkertaista, sillä vaikka käyttäjä on aina oikeassa, hän ei välttämättä osaa eritellä, mikä palvelussa mättää. Sen selvittämiseksi meillä on onneksi analytiikka!

Tässä lisää tietoa, miten me Generolla toteutamme verkkopalveluja.

 

Analytiikka paljastaa verkkopalvelusi toimivuuden ja TULOKSELLISUUDEN

Verkkopalvelun käyttäjät ovat laiskoja, erehtyväisiä, ja ennen kaikkea kärsimättömiä. Jos jokin palvelussa ei pelaa, hän lähtee pois, eksyy tai jättää tilauksensa tekemättä. 

Jos haluat tehdä tulosta, ohjaa käyttäjä aina kohti haluamaasi tavoitetta.

Mitä kauemmin verkkopalvelu on ollut olemassa, sitä enemmän käyttäjien puuhastelusta on tallentunut dataa. Ja, mitä suurempi määrä dataa on kerättynä, sitä luotettavampaa tietoa palvelun toiminnasta saadaan. Kaikki tämä niin kutsuttu big data ja analytiikka auttavat palvelun optimoinnissa. Analytiikkaa hyödyntämällä verkkopalvelua voidaan optimoida eli tehdä tarvittavia parannuksia, jotta kärsimätön käyttäjä löytää etsimänsä ja tekee tilauksensa loppuun asti.

Muistathan kuitenkin, että varsinkin uuden palvelun kohdalla analytiikkaa on niukasti. Odota rauhassa, että dataa karttuu analysoitavaksi. Anna itsellesi myös lupa epäonnistua, sillä virheitä voidaan korjata matkan varrella.

Kärsivällisen kehitystyön lopputuloksena saat yrityksellesi helppokäyttöisen ja tuottoisan palvelun. Ja käyttäjä siellä jossain läppärinsä, tablettinsa tai puhelimensa äärellä huutaa hiljaa itsekseen hurraa-huutoja, koska säästit häneltä suuren määrän aikaa ja vaivaa hyvällä verkkopalvelullasi. Helpottunut käyttäjä saattaakin palata pian uudelleen ostoksille.

 

LATAA ILMAINEN OPPAAMME SIVUSTOUUDISTUKSESTA

Kokosimme avuksesi myös kattavan oppaan, jossa kerrotaan, mihin asioihin sivustouudistuksessa kannattaa panostaa.

 

Lataa ilmainen oppaamme: 5 tärkeintä asiaa sivustouudistuksessa!

 

 

Kirjoittaja

Kaisa Laakso

Kaisa Laakso

HYÖDYNNÄ ASIANTUNTIJOIDEMME VINKIT!

Miten parantaa verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa?
Entä miten verkkosivulle vaivalla hankituista kävijöistä saadaan maksavia asiakkaita?

Pysy ajan tasalla digimaailman tuoreimmista käänteistä ja palauta tärkeitä perusasioita mieleesi tilaamalla ajankohtaisten blogikirjoitustemme tiivistelmät kätevästi suoraan sähköpostiisi.