MITKÄ YRITYKSET KÄYTTIVÄT ENITEN budjetistaan ADWORDS-MAINONTAAN elokuussa 2016?

Teemme kuukausittain pienen analyysin Suomen suurimmista AdWords-mainostajista (Katso joka kuukauden suurimmat mainostajat tästä). Listalla on 100 sivustoa, jotka käyttivät eniten rahaa AdWords-mainontaan elokuussa 2016. Tällä kertaa analysoimme myös erityisesti sivustoja, jotka myyvät vaatteita.

PIKA-ANALYYSI

Listan yrityksistä jopa 77% on samoja kuin Heinäkuussa. Listan 23:sta "uudesta" yrityksestä 10 löytyy kuitenkin toukokuun hakukonemainonta-analyysista. Kärkikolmikko (booking.com, ebookers.fi ja banknorwegian.fi) on edelleen sama kuin viime kuussa ja vaihtelua on tapahtunut eniten listan loppupäässä. Esimerkiksi Ilmainensanakirja.fi, ege.fi ja watson.fi eivät olleet mukana heinäkuun Top 100 -listalla. Sivustojen vaihtelu listalla onkin ollut elokuussa suhteellisen tavanomaista.

ADWORDS-ANALYYSI SIVUISTA, JOtka myyvät vaatteita

adwords vaatteita elo 2016

Top 100 -listalla on mukana 17 sivustoa jotka myyvät erilaisia vaatteita. Näistä sivustoista boozt.com, toysrus.fi, stadium.fi, hobbyhall.fi, biltema.fi ja jollyroom.fi eivät olleet mukana Top 100 -listalta heinäkuussa. Suurin AdWords-budjetti on tällä hetkellä huuto.net:llä, joka sijoittuu koko listan viidenneksi. Sportamore.fi on listan sijalla 97., joten selvästi sivustoilla on hyvin vaihtelevia budjetteja, vaikka ne kilpailevatkin samalla alalla. Hakukonemainonnan strategia ja optimointi vaikuttavat AdWords-mainonnan tuloksellisuuteen ja budjetteihin.

 

Top 100 -lista:

booking.com
ebookers.fi
banknorwegian.fi
supersaver.fi
huuto.net
trivago.fi
ilmainensanakirja.fi
vertaa.fi
sonera.fi
matkavaraukset.fi
aurinkomatkat.fi
fortum.fi
credigo.fi
hotels.com
scandichotels.fi
zalando.fi
gigantti.fi
norwegian.com
finnmatkat.fi
momondo.fi
tjareborg.fi
saunalahti.fi
ellos.fi
hbonordic.com
valio.fi
travellink.fi
popvakuutus.fi
op.fi
ticket.fi
izito.com
dna.fi
boozt.com
oikotie.fi
suomilimiitti.fi
vikingline.fi
ege.fi
kilpailuttaja.fi
autotalli.com
verkkokauppa.com
office.com
visma.fi
tallinksilja.fi
limiitti.fi
hongkong.fi
sanomakauppa.fi
rentalcars.com
credit24.com
elisa.fi
toysrus.fi
ray.fi
apollomatkat.fi
taloon.com
watson.fi
pampers.fi
ferratum.fi
netrauta.fi
on24.fi
if.fi
nordea.fi
valmennuskeskus.fi
varusteleka.fi
ifolor.fi
lahitapiola.fi
microsoftstore.com
wwf.fi
eckeroline.fi
google.com
rautia.fi
nissan.fi
ikea.com
holidayclubresorts.com
pohjola.fi
stadium.fi
risicum.fi
katsomo.fi
s-pankki.fi
stockmann.com
hobbyhall.fi
lensway.fi
nordcredit.fi
viaplay.fi
terveystalo.com
veikkaus.fi
k-ruoka.fi
avointyopaikka.fi
skyscanner.fi
lomamatkat.fi
lidl-reseptit.fi
biltema.fi
xxl.fi
lampopuisto.fi
jollyroom.fi
oral.fi
rantasipi.fi
ukko.fi
vertaaensin.fi
sportamore.fi
punainenristi.fi
danskebank.fi
laattapiste.fi

 

Muista nämä kolme asiaa kun teet hakukonemainontaa:

  1. Kannattaa pysyä ajan tasalla avainsanojen (ja niiden hintojen), algoritmien ja uusien markkinointikanavien kehityksessä. Tämä on tärkeää, että saat kaiken irti markkinoinnistasi.
  2. Muista aina katsoa, ettei budjetti ylity liikaa. Optimointi vie aikaa ja rahaa, joten kannattaa tarkistaa, että markkinoinnin ROI (return on investment) on kohdallaan.
  3. Jos sinulla tai markkinointitiimilläsi ei ole tarpeeksi aikaa digimarkkinoinnin optimoimiseen, voi olla hyvä antaa tehtävä digitoimiston ammattilaisille.


Lähde: Tiedot tulevat SEMRush-työkalusta ja niitä päivitetään kuukausittain. Lista on järjestetty suurimman arvioidun mediakulutuksen mukaan, eli mukana ovat mainostajat joilla on työkalun mukaan isoimmat Adwords-budjetit.

KIINNOSTAAKO TEHOKAS GOOGLE ADWORDS MAINONTA? OTA YHTEYTTÄ!

Olemme tehneet menestyksekästä Google Adwords -hakusanamainontaa useille asiakkaillemme sekä Suomessa että Ruotsissa ja kaikki SEM-asiantuntijamme ovat Google sertifioituja osaajia. Genero on Google Partner kumppanitoimisto.

google

Tutustu Generon Google Adwords -palveluihin ja ota yhteyttä!

Kirjoittaja

nine

nine

HYÖDYNNÄ ASIANTUNTIJOIDEMME VINKIT!

Miten parantaa verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa?
Entä miten verkkosivulle vaivalla hankituista kävijöistä saadaan maksavia asiakkaita?

Pysy ajan tasalla digimaailman tuoreimmista käänteistä ja palauta tärkeitä perusasioita mieleesi tilaamalla ajankohtaisten blogikirjoitustemme tiivistelmät kätevästi suoraan sähköpostiisi.