Yritysblogista voi olla merkittävää hyötyä yrityksellesi. Mitä muuta se on kuin markkinointikanava? Kokosimme 12 syytä ottaa yritysblogi käyttöön.
1. Kehitä asiakassuhteitasi sosiaalisessa mediassa
Blogi tarjoaa yrityksellesi lisänäkyvyyttä. Se muistuttaa nykyisiä asiakkaitasi siitä, miksi he valitsevat juuri sinun yrityksesi monien muiden joukosta, ja pitää brändisi heidän mielessä. Nämä ovat tärkeitä seikkoja asiakasuskollisuuden kannalta.
2. Parempi konversio, enemmän liidejä
Kun tavoitat enemmän ihmisiä, parannat mahdollisuuksiasi saada enemmän tuloksia aikaan, uusia asiakkaita ja potentiaalisia liidejä. Olipa tavoitteesi löytää lisää mahdollisia asiakkaita tai kehittää olemassa olevia asiakassuhteitasi, yritysblogi voi auttaa siinä.
3. Lisää liikennettä kotisivuillesi
Yritysblogia kannattaa pitää yrityksesi kotisivuilla, vaikka omana blogi-osiona. Lukijat voivat löydettyään blogisi helposti siirtyä myös muualle sivuillesi, ja kasvattaa näin tietämystään yrityksestäsi.
4. Enemmän hakukonenäkyvyyttä
Hyvä hakukonenäkyvyys eli SEO sekä ilmainen, orgaaninen liikenne kotisivuille ovat useimmille yrityksille tervetulleita markkinointikeinoja. Blogin avulla yrityksesi kotisivuilla on parempi mahdollisuus sijoittua hyvin myös vähemmän suosituilla hakusanoilla.
5. Bloggaaminen on helppoa, hauskaa ja kustannustehokasta
Lähes kuka tahansa voi kirjoittaa blogia. Voit valjastaa esimerkiksi työntekijöitäsi bloggareiksi, kirjoittamaan omista osaamisalueistaan. Kun yrityksesi toimialalla tapahtuu jotain mielenkiintoista, voit kirjoittaa blogin ja julkaista sen saman tien kiinnostuneiden asiakkaiden luettavaksi. Yritysblogi on myös yksi edullisimmista markkinointistrategioista.
6. Bloggaaminen on markkinointia
Yritysblogin ylläpitäminen on osa markkinointia. Blogi lisää näkyvyyttä ja tuo tuloksia. Hyvä blogi esittelee yrityksesi osaamista sekä arvoja. Samalla se myös markkinoi tuotteita ja palvelujasi.
7. Blogi luo vuorovaikutusta
Kommentteja, reaktioita, inspiraatiota... Hyvä blogikirjoitus voi saada paljon näkyvyyttä, ja on tehokas keino ylläpitää asiakassuhteita. Kirjoittamalla blogia alaasi koskevista jokapäiväisistä aiheista, tuot brändiäsi lähemmäs lukijoita, ja pysyt ajankohtaisena heidän mielissään.
8. Saat arvokasta tietoa asiakkaistasi
Mitkä kirjoitukset toimivat sitten paremmin kuin muut? Analyysityökalun, kuten Google Analyticsin, avulla voit analysoida, mitkä kirjoitukset ovat saaneet eniten lukijoita, ja minkälaiset aiheet kiinnostavat lukijoita kaikkein eniten. Kerätyn tiedon avulla voit kehittää blogiasi ja liiketoimintaasi asiakkaitasi kiinnostavaan suuntaan. Saavutat parhaat tulokset seuraamalla säännöllisesti analyysityökalujen tarjoamaa dataa, ja analysoimalla tietoa tarkemmin.
9. Hyvää some-sisältöä
Blogikirjoitukset on helppo jakaa somessa. Lisäksi some on hyvä tapa markkinoida blogiasi, ja tuo samalla myös lisää eloa somevirtaan.
10. Pysyt ajan tasalla
Kun etsit kiinnostavia aiheita ja näkökulmia blogikirjoituksiin, opit itsekin paljon uutta. Saatat kuunnella herkemmällä korvalla palaveri- tai somekeskusteluja. Hyvin kirjoitetun, todellisiin aiheisiin perustuvan blogipostauksen ideointi ja kirjoittaminen motivoivat sinua tekemään työsi entistäkin paremmin.
11. linkit EDISTÄVÄT hakukonenäkyvyyTTÄ
Sisäiset linkit, eli sellaiset linkit, jotka vievät blogitekstistäsi esimerkiksi kotisivusi palveluihin ovat tärkeitä hakukoneoptimoinnin ja hakukonenäkyvyyden kannalta. Mitä enemmän linkkejä, sitä parempi.
12. Pitkän tähtäimen suunnitelma
Kun olet julkaissut blogikirjoituksen, se on esillä verkkosivuillasi vielä pitkään. Tämä voi auttaa nykyisiä ja potentiaalisia asiakkaitasi löytämään tiensä kotisivuillesi vielä kuukausien päästä alkuperäisen julkaisuajankohdan jälkeen. Kirjoita siksi asioista, jotka todella kiinnostavat ihmisiä, niin blogi jatkaa elämäänsä mahdollisimman pitkään.
LIsävinkki
Yritysblogi avaa monia mahdollisuuksia, mutta bloggaamiselle kannattaa asettaa myös rajat. On kannattavampaa kirjoittaa pari hyvin toteutettua blogitekstiä relevanteista, yrityksesi toimialaan liittyvästä aiheesta kuin tehtailla suuria määriä kirjoituksia epärelevanteista aiheista. Samalla on tärkeää pitää sivustosi teknisesti nopeana ja käyttäjäystävällisenä lukijoillesi.
Tarvitko apua yritysblogin perustamiseen tai BLOGGAAMISEEN?
Ota yhteyttä!
Generolla on vuosien kokemus yritysbloggaamisesta. Mielestämme blogi on tärkeä osa yritysten markkinointia. Genero on täyden palvelun growth marketing -toimisto, joka tarjoaa palveluita yritysblogeista ja hakukonemarkkinoinnista brändistrategioihin. Kaikki toimintamme perustuu asiakkaan tarpeisiin ja toivomuksiin. Ota yhteyttä, niin kerromme lisää!